Informacja dotycząca obowiązku meldunkowego
Wprowadzono szereg ułatwień, m.in.:
Możliwość automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu;
Możliwość dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika;
Odstąpienie od konieczności zgłaszania przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej;
Zniesienie obowiązku zameldowania na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy dla obywateli polskich, Unii Europejskiej, państw EFTA – stron EOG oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
Likwidacja obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów;
Likwidacja obowiązku właścicieli, dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;
Wydłużenie terminu na realizację obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni oraz zniesienie sankcji karnych za niedopełnienie obowiązku meldunkowego;
Wydłużenie okresu wyjazdu za granicę podlegającego zgłoszeniu w ewidencji ludności z 3 do 6 miesięcy.
Szczegółowe informacje na stronie BIP Urzędu Gminy Wągrowiec.
Kierownik Referatu
Spraw Obywatelskich
/-/ Irena Ekiert