III edycja konkursu grantowego w ramach projektu „Budowa skoordynowanego systemu pomocy specjalistycznej opartego na Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)”

ulotka (link otworzy duże zdjęcie)

9 września 2025 r. Ośrodek Rozwoju Edukacji ogłosił III edycję konkursu grantowego w ramach projektu „Budowa skoordynowanego systemu pomocy specjalistycznej opartego na Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)”. Nabór do tej edycji trwa od 11 września do 13 października 2025 r.

Głównym celem projektu jest budowanie skoordynowanego systemu pomocy specjalistycznej realizowanej przez przedszkola, szkoły, placówki specjalne dla przedszkoli
i szkół ogólnodostępnych w zakresie pracy z grupami dzieci, uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. W ramach realizacji projektu zostanie utworzona sieć 285 centrów w całej Polsce. Będą one zapewniały specjalistyczne wsparcie dla nauczycieli i specjalistów z przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, uzupełniając lokalne zasoby innych instytucji oświatowych działających na rzecz dziecka i rodziny.

Udział w projekcie daje możliwość włączenia się w działania ukierunkowane na budowanie dostępnej edukacji. Przedszkola, szkoły i placówki specjalne, które podejmą się realizacji tego zadania, staną się prekursorami w swoich regionach. Dołączą do specjalistycznego grona realizatorów, którzy będą wspierać nauczycieli i specjalistów w pracy ze zróżnicowanymi zespołami. Ich wiedza i doświadczenie będą miały realny wpływ na rozwój przedszkoli i szkół.

SCWEW to rozwiązanie, które tworzy przestrzeń współpracy pomiędzy różnymi interesariuszami, wspiera rozwój kompetencji kadry, a także podnosi rangę szkolnictwa specjalnego, wskazując na wyspecjalizowanie kadr i unikatowe zasoby. Dołączenie do grona SCWEW to kolejny krok w drodze do budowania systemowego rozwiązania wspierającego funkcjonowanie szkół.

Dokumentacja i wszelkie informacje zostały umieszczone na stronie internetowej projektu.

Opublikowano: 01 października 2025 08:36

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 42