Zakończenie projektu „AKTYWNA TABLICA”

 (link otworzy duże zdjęcie)

W ramach podpisanej umowy nr WAF.557.11.37/86/2024 z dnia 28 sierpnia 2024 r. zawartej pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim a Gminą Wągrowiec na realizację rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” dwie szkoły podstawowe Gminy Wągrowiec zakupiły pomoce dydaktyczne/ narzędzia do terapii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

programy.jpg [2040x1530]

Szkoła Podstawowa w Pawłowie Żońskim zakupiła:

  • Dysleksja Pro v. 3.2 Zestaw, 
  • Dysleksja Pro Poziom 2,
  • Koncentracja Uwagi Pro Zestaw,
  • Matświat Pro v. 3.2 Zestaw,
  • Moc Emocji,
  • Moc Emocji Pro,
  • Logopedia Pro pakiet Platinum v. 3.3 Zestaw,
  • Uczeń Zdolny v. 3.1 NE,
  • Percepcja Słuchowa i Przetwarzanie Słuchowe Pro Słuchawki nauszne JBL T500,
  • Logopedia Pro Mikrofon JTS PM-35USB,
  • Wspomaganie Rozwoju Pro v. 3.2 Zestaw,
  • Zestaw multimedialny floorbi,

Łączna wartość dofinansowania 35.000,00 zł.

logop.jpg [2040x1530]

Wkład własny rzeczowy Gminy Wągrowiec o wartości 8.750 zł:

  • Monitor Interaktywny 75'',
  • Laptop HP 255 G9 R5-5625U/512/16GB/W11Pro.

Całkowita wartość projektu 43.750,00 zł

120241203_090210.jpg [1816x1492]

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Wągrowcu w ramach programu „Aktywna Tablica” zakupiła programy multimedialne wraz z osprzętem:

  • Percepcja słuchowa I  Przetwarzanie słuchowe Pro,
  • Logopedia Pro Mikrofon,
  • Logopedia Pro,
  • Logopedia Pro pakiet Platinum v 3.3.
  • Dysleksja Pro v 3.2. Zestaw,
  • Dysleksja Pro Poziom 2,
  • Koncentracja Uwagi Pro -Zestaw,
  • Matświat Pro v 3.2 – Zestaw,
  • Moc Emocji,
  • Moc Emocji Pro Poziom 2,
  • Uczeń zdolny  v 3.1 NE,
  • Zestaw multimedialny floorbi,
  • Laptop.

Wartość projektu 43.750,00 zł w tym kwota dofinansowania 35.000,00 zł wkład własny finansowy Gminy Wągrowiec 8.750,00 zł. 

Wyżej wymienione oprogramowania i urządzenia wzbogacą warsztat pracy szkolnych specjalistów, zwłaszcza w zakresie:

  • diagnozy i terapii logopedycznej,
  • rozwijania kompetencji matematycznych oraz diagnozy i terapii dyskalkulii,
  • wsparcia  wspomagania umiejętności czytania i pisania, doskonalenia funkcji percepcyjno-motorycznych, kształtowania świadomości ortograficznej,
  • wspomagania stymulacji wielozmysłowej, wspierania wszechstronnego rozwoju ucznia,
  • rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie ich emocji
    i funkcjonowania społecznego,
  • wspomaganie zaburzeń koncentracji pamięci i procesów uczenia się.

W celu wykorzystania zakupionych pomocy dydaktycznych odbyły się wewnątrzszkolne szkolenia  nauczycieli w zakresie obsługi zakupionych urządzeń i oprogramowani. Ponadto, nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach i webinarach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu.

W wysokim stopniu ocenia się wpływ stosowania TIK w procesie nauczania. Nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne w znaczący sposób wzbogacają warsztat pracy nauczycieli specjalistów. Dzięki nowoczesnej technologii uczniowie chętniej angażują się na zajęciach, rozwijają kreatywność oraz kompetencje cyfrowe. Wzmacnia się ich koncentracja i motywacja do wykonywania ćwiczeń terapeutycznych.

Opublikowano: 12 grudnia 2024 12:48

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 176

Zdjęcia: