Zakończenie projektu „AKTYWNA TABLICA”

W ramach podpisanej umowy nr WAF.557.11.37/86/2024 z dnia 28 sierpnia 2024 r. zawartej pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim a Gminą Wągrowiec na realizację rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” dwie szkoły podstawowe Gminy Wągrowiec zakupiły pomoce dydaktyczne/ narzędzia do terapii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Szkoła Podstawowa w Pawłowie Żońskim zakupiła:
- Dysleksja Pro v. 3.2 Zestaw,
- Dysleksja Pro Poziom 2,
- Koncentracja Uwagi Pro Zestaw,
- Matświat Pro v. 3.2 Zestaw,
- Moc Emocji,
- Moc Emocji Pro,
- Logopedia Pro pakiet Platinum v. 3.3 Zestaw,
- Uczeń Zdolny v. 3.1 NE,
- Percepcja Słuchowa i Przetwarzanie Słuchowe Pro Słuchawki nauszne JBL T500,
- Logopedia Pro Mikrofon JTS PM-35USB,
- Wspomaganie Rozwoju Pro v. 3.2 Zestaw,
- Zestaw multimedialny floorbi,
Łączna wartość dofinansowania 35.000,00 zł.
Wkład własny rzeczowy Gminy Wągrowiec o wartości 8.750 zł:
- Monitor Interaktywny 75'',
- Laptop HP 255 G9 R5-5625U/512/16GB/W11Pro.
Całkowita wartość projektu 43.750,00 zł
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Wągrowcu w ramach programu „Aktywna Tablica” zakupiła programy multimedialne wraz z osprzętem:
- Percepcja słuchowa I Przetwarzanie słuchowe Pro,
- Logopedia Pro Mikrofon,
- Logopedia Pro,
- Logopedia Pro pakiet Platinum v 3.3.
- Dysleksja Pro v 3.2. Zestaw,
- Dysleksja Pro Poziom 2,
- Koncentracja Uwagi Pro -Zestaw,
- Matświat Pro v 3.2 – Zestaw,
- Moc Emocji,
- Moc Emocji Pro Poziom 2,
- Uczeń zdolny v 3.1 NE,
- Zestaw multimedialny floorbi,
- Laptop.
Wartość projektu 43.750,00 zł w tym kwota dofinansowania 35.000,00 zł wkład własny finansowy Gminy Wągrowiec 8.750,00 zł.
Wyżej wymienione oprogramowania i urządzenia wzbogacą warsztat pracy szkolnych specjalistów, zwłaszcza w zakresie:
- diagnozy i terapii logopedycznej,
- rozwijania kompetencji matematycznych oraz diagnozy i terapii dyskalkulii,
- wsparcia wspomagania umiejętności czytania i pisania, doskonalenia funkcji percepcyjno-motorycznych, kształtowania świadomości ortograficznej,
- wspomagania stymulacji wielozmysłowej, wspierania wszechstronnego rozwoju ucznia,
- rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie ich emocji
i funkcjonowania społecznego, - wspomaganie zaburzeń koncentracji pamięci i procesów uczenia się.
W celu wykorzystania zakupionych pomocy dydaktycznych odbyły się wewnątrzszkolne szkolenia nauczycieli w zakresie obsługi zakupionych urządzeń i oprogramowani. Ponadto, nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach i webinarach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu.
W wysokim stopniu ocenia się wpływ stosowania TIK w procesie nauczania. Nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne w znaczący sposób wzbogacają warsztat pracy nauczycieli specjalistów. Dzięki nowoczesnej technologii uczniowie chętniej angażują się na zajęciach, rozwijają kreatywność oraz kompetencje cyfrowe. Wzmacnia się ich koncentracja i motywacja do wykonywania ćwiczeń terapeutycznych.