Zasady organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwienia skarg i wniosków
- 1. W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- · Wójt – w poniedziałki od godziny 8°° do 14°°, w przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, w kolejny roboczy dzień tygodnia,
- · Zastępca Wójta, Sekretarz, Skarbnik i pozostali Kierownicy Referatów – w każdy poniedziałek od godz. 8°° do 14°°.
- 2. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz przepisach szczegółowych.
- 3. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasad współżycia społecznego.
- 4. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy, referatów oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
- 5. Kontrolę i koordynację działań Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków sprawuje Sekretarz Gminy.
- 6. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wnoszonymi przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.
- 7. Referat Organizacyjny prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do Urzędu.
- 8. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
- · zachowania życzliwości i uprzejmości.
- · udzielania informacji niezbędnej przy załatwianiu danej sprawy, wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
- · rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości na miejscu, a w pozostałych przypadkach do określenia terminu jej załatwienia.
- · informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
- · powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,
- · informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć,
- · służenia pomocą interesantom w sprawach pozostających w zakresie zadań gminy.
- 9. Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej lub telefaksowej.
Podstawa prawna: Art. 36-38 art. 221-260 Dział VII Skargi i wnioski - Kodeksu postępowania administracyjnego.
Opłaty: Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi: 30 dni.
Dokumenty: Wniosek, skarga, względnie protokół sporządzony na miejscu.
Dowód osobisty lub inny dowód tożsamości. Dokumenty w sprawie.
Uwagi: Obowiązek rejestrowania skarg i wniosków, które wpłynęły do Urzędu Gminy w rejestrze ogólnym prowadzonym przez Sekretarza Gminy.