grunty rolne-inne sprawy
Komunalizacja mienia
Postępowanie administracyjne w sprawie komunalizacji mienia
Podstawa prawna:
Art. 5, ust. 1, pkt. 1 lub ust. 4 oraz art. 18, ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 1990 roku w sprawie przepisów wprowadzających ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32, poz. 191).
Wymagane dokumenty:
- Dokumentacja geodezyjna dot. przejęcia nieruchomości z mocy prawa lub na wniosek
(opisy i mapy) - Odpisy z ksiąg wieczystych z Sądu Rejonowego – Wydział Ksiąg Wieczystych
- Karty inwentaryzacyjne
- Spis inwentaryzacyjny
- Wniosek Wójta Gminy w Wągrowcu.
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
Uzależniony od wydania prawomocnej decyzji Wojewody Wielkopolskiego.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Gospodarki Przestrzennej i Mienia
pok. 208
Tryb odwoławczy:
Przysługuje od decyzji Wojewody Wielkopolskiego do Krajowej Komisji Uwłaszczeniowej za pośrednictwem Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Uwagi:
Całość dokumentacji wraz z wnioskiem Wójta Gminy w Wągrowcu przesyła się po akceptacji Starostwa Powiatowego w Wągrowcu do Wojewody Wielkopolskiego, celem wydania prawomocnej decyzji o przekazaniu nieruchomości na rzecz Gminy w Wągrowcu.
Na podstawie prawomocnej decyzji Wojewody Wielkopolskiego dokonuje się zmiany wpisu w księdze wieczystej (w miejsce Skarbu Państwa, jako właściciela, wpisuje się Gmina Wągrowiec).
Prawomocne decyzje wpisuje się do rejestru ewidencji gruntów komunalnych.
Wykreślenie hipoteki
Wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej
Podstawa prawna:
Nie dotyczy.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wykreślenie hipoteki obciążającej nieruchomość.
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
Do 30 dni
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Gospodarki Przestrzennej i Mienia
pok. 208
Tryb odwoławczy:
Brak
Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Straty w uprawach spowodowanych przez klęski żywiołowe
Postępowanie administracyjne w sprawie strat w uprawach rolnych spowodowanych klęską żywiołową
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 maja 1995 roku o dopłatach do oprocentowanych niektórych kredytów bankowych (Dz. U. z 1995 r., Nr 13, poz. 60 z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 1996 roku w sprawie szczegółowych kierunków działań ARiMR oraz sposobów ich realizacji (Dz. U. Nr 16, poz. 82 z późniejszymi zmianami).
Wymagane dokumenty:
Odręczny wniosek poszkodowanego rolnika dot. wystąpienia szkody lub zgłoszenie ustne,
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
Do 30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Gospodarki Przestrzennej i Mienia
pok. 208
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi:
Wysokość kredytu udzielona przez wytypowane banki uzależniona jest od poniesionych strat w uprawach rolnych oraz wartości poniesionych nakładów na poszczególne uprawy rolne (określona ostatecznie przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu).
Pierwokup nieruchomości
Postępowanie administracyjne w sprawie pierwokupu nieruchomości
Podstawa prawna:
Art. 109, ust. 1, pkt. 1, ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2004 r., Nr 261, poz. 2603) w sprawie pierwokupu.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek osoby fizycznej
2. Umowa sprzedaży (akt notarialny)
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Ochrony Środowiska i Mienia Komunalnego
pok. 101
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi:
Brak
Roszczenie Kościoła Katolickiego
Postępowanie administracyjne w sprawie roszczeń Kościoła Katolickiego
Podstawa prawna:
Art. 61, ust. 1, pkt. 2 oraz art. 63, ust. 1, pkt. 1 lub 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 29, poz. 154 z późniejszymi zmianami).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zwrot lub zamianę gruntów złożony przez Kościół Katolicki do Komisji
Majątkowej w Warszawie. - Informacja Komisji Majątkowej w Warszawie o wszczęciu postępowania regulacyjnego.
- Dokumenty potwierdzające prawo zwrotu lub zamiany (np. pełne odpisy ksiąg
wieczystych, inne dokumenty archiwalne, stanowisko – Uchwała Rady Gminy w
Wągrowcu
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
Zależy od Orzeczenia Komisji Majątkowej w Warszawie.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Ochrony Środowiska i Mienia Komunalnego
pok. 101
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje (orzeczenie Komisji Majątkowej w Warszawie jest ostateczne).
Uwagi:
Brak
Roszczenie Kościoła Ewangelicko - Augsburskiego
Postępowanie administracyjne w sprawie roszczeń Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego
Podstawa prawna:
Art. 40, ust. 1 i ust. 3, art. 41, ust. 1, pkt. 1 oraz art. 42 ustawy z dnia 13 maja 1994 roku o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 73, poz. 323).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zwrot lub zamianę gruntów złożony przez Kościół Ewangelicko-Augsburski do
Komisji Regulacyjnej w Warszawie. - Informacja Komisji Regulacyjnej w Warszawie o wszczęciu postępowania regulacyjnego.
- Dokumenty potwierdzające prawo zwrotu lub zamiany (np. pełne odpisy ksiąg
wieczystych, inne dokumenty archiwalne, stanowisko - Uchwała Rady Gminy w Wągrowcu.
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
Zależy od Orzeczenia Komisji Regulacyjnej w Warszawie.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Ochrony Środowiska i Mienia Komunalnego
pok. 101
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje (orzeczenie Komisji Regulacyjnej w Warszawie jest ostateczne).
Uwagi:
Brak
Przekazanie nieruchomości jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd
Przekazanie nieruchomości jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd.
Podstawa prawna:
Art. 43, ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2004 r., Nr 261, poz. 2603).
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o przyznanie nieruchomości w zarząd
2. Dokumenty geodezyjne (opisy i mapy wraz z wykazami zmian gruntowych)
3. Operat szacunkowy z ustalenia wartości przekazywanej w zarząd nieruchomości
4. Wniosek o wygaszenie trwałego zarządu
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
Uzależniony od podjęcia Uchwały przez Radę Gminy w Wągrowcu :
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Ochrony Środowiska i Mienia Komunalnego
pok. 101
Tryb odwoławczy:
Odwołanie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, za pośrednictwem Wójta Gminy Wągrowiec
Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
* wydanie decyzji Wójta Gminy w Wągrowcu o przekazaniu nieruchomości w trwały zarząd
jednostkom organizacyjnym na czas oznaczony, bądź nieoznaczony – z określeniem
ceny nieruchomości i wysokości opłaty z tytułu trwałego zarządu,
* sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego w terminie 30 dni od wydania decyzji,
* decyzja o wygaśnięciu trwałego zarządu na wniosek jednostki organizacyjnej, bądź z urzędu.